Zašto individualni kurs stranog jezika?
Istraživanja su pokazala da preko 30% osoba koje ne znaju nijedan strani jezik nikada ni ne nauče upravo iz razloga što im je neprijatno da pokažu svoje neznanje pred drugim učenicima koji sa njima sede u istoj prostoriji tj. učionici. Verovatno nam se svima desilo, bar jednom u životu, da nas je bilo sramota da progovorimo na engleskom jeziku u momentu kada smo baš to trebali. Posle toga, stvorili mo sami sebi barijeru i blokadu, koja nam je smetala da i kasnije progovorimo. Upravo je to razlog usporenog učenja stranog jezika – briga šta će okolina misliti o nama (zaboravljajući da smo upravo i upisali kurs stranog jezika da bismo naučili – kao i da su svi u prostoriji upravo iz istog razloga tu).
Jedan od razloga postojanja individualne nastave i individualnih časova stranih jezika je i to što se stidljivim učenicima omogućuje pohađanje kursa bez prisustva drugih učenika. Rad sa profesorom “jedan na jedan” je model rada koji ima višestruke prednosti i specifičnosti. Nabrojaćemo neke, koje su najbitnije.
Najvažnija je činjenica ta što je tempo rada dosta brži i agresiviniji iz prostog razloga što je pažnja usmerena na učenika od strane profesora maksimalna. Znači, profesor je orjentisan samo na vas i samo se vama posvećuje, što je definitivno prednost ali i teret, jer je rad mnogo ozbiljniji i naporniji, tempo brži i intelektualno zahtevniji. Da se ne poplašite, nije ni to nešto strašno ali opet, treba znati da je rad ozbiljan. Samim tim, to je prednost ukoliko želite da brže i temeljnije savladate određeni nivo znanja ili pak ceo kurs ili strani jezik. Svakako je prednost i to što na jednom času od 90 minuta, indivisualne nastave, savladate 2 do 3 puta više gradiva nego u većim grupama, jer zavisite samo od sebe i niko vas ne koči.
Zatim – veoma bitna stvar je sto je vreme orjentisano za časove klizno, tj. na svakom času se sa profesoricom dogovarate kada će sledeći čas da se održi i samo od sebe zavisite. Postoje periodi kada ćete biti rasterećeniji drugim obavezama u životu i moći ćete da se stranom jeziku posvetite više, pa ćete tako i zakazati časove, a i obrnuto – ukoliko vas posao “stisne” možete usporiti.
Takođe – individualni časovi stranih jezika su idealni za osobe i pojedince koji imaju blaže oblike poremećaja koncentracije, tj. nemaju pravi motiv da se koncentrišu i usredsrede na strani jezik koji uče. Do izražaja tu dolazi umeće i pedagoška sposobnost profesora da motiviše i stimuliše učenika ka učenju i sticanju znanja. Ovi slučajevi su više vezani za učenike pripadnike adolescentnih godina tačnije osnovce i srednjoškolce.
Da rezimiramo suštinu – individualni časovi stranih jezika su sve popularniji i popularniji upravo iz razloga što sami kreirate tempo rada i vi odlučujete koliko brzo želite da napredujete.
Vidimo se 🙂
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!